STEM-ის სწავლების თანამედროვე ასპექტები-არაფორმალური განათლების მეშვეობით

ავტორები

  • ირმა ქურდაძე
  • თამარ ნარიმანიშვილი
  • ნინო კარკაძე

საკვანძო სიტყვები:

STEM სწავლება, არაფორმალური განათლება, შემოქმედებითი პროდუქტი

ანოტაცია

STEM-ის სწავლება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიმართულებაა, სადაც სწავლების მაღალი ხარისხის მიღწევა არაფორმალური განათლებითა და კლუბებში აქტიური მუშაობით არის შესაძლებელი.

USAID საბაზისო განათლების პროგრამა/ამერიკის
შეერთებული შტატების  საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) და სამმხრივი მიმართულების კვლევითი ინსტიტუტის (RTI) მიერ განხორციელებული
პროექტის ფარგლებში სამცხე-ჯავახეთის რეგიონის მუნიციპალიტეტებში შემავალ  35 საჯარო სკოლაში დაარსდა კლუბები - STEM და იდიატორთა მიმართულებებით, სადაც განხორციელდა საინტერესო პროექტები  - აქტუალური პრობლემატიკით.

წამყვანი მიმართულება მდგრადი განვითარებაა, რომლის ერთ-ერთი მიზნის შესაბამისად, მნიშვნელოვანია  მდგრადი მოხმარებისა და წარმოების უზრუნველყოფა.

ამ მიმართულებით ახალციხის #1 საჯარო სკოლაში განხორციელდა პროექტი “ერთად ვაჩუქოთ დედამიწას სიცოცხლე“.

პროექტის ფარგლებში გადაწყდა პრობლემის - დაბინძურებული გარემოსა  და ადამიანის/სხვა ცოცხალი ორგანიზმების ჯანმრთელობის  გამრავლებისა და გადარჩენის უზრუნველსაყოფად - ღონისძიებების დასახვა და განხორციელება.

პრობლემის აღმოფხვრის შესაბამისად და კლუბში დასახული ღონისძიებების განხორციელების შედეგად  ნაგავსაყრელზე ნარჩენების რაოდენობა 50%-ით შემცირდა, დახარისხდა მეორადი ნედლეული; შემცირდა გარემოს დაბინძურება; მოსწავლეებმა გაიაზრეს გარემოს დანაგვიანებით გამოწვეული საფრთხეები, მოსწავლებმა უზრუნველყეს ნარჩენების ხელახალი გამოყენება.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-12-18